Współcześnie marketing jest jednym z najważniejszych elementów funkcjonowania każdej firmy, niezależnie od branży. Firmy zajmujące się reklamą i promocją na co dzień, czyli agencje reklamowe, współpracują przy organizacji działań marketingowych ze zleceniodawcami, którymi mogą być inne przedsiębiorstwa, ewentualnie instytucje publiczne, organizacje, fundacje, itp. Właśnie ten element jest godny uwagi. Otóż coraz częściej klientami agencji reklamowych są instytucje państwowe, które prowadzą coraz częściej działania marketingowe. Jak powinna funkcjonować agencja zajmująca się działaniami reklamowymi, aby być idealnym partnerem dla instytucji publicznych?
Taka agencja reklamowa przede wszystkim powinna mieć przygotowany zbiór działań, które doprowadzą do wzrostu sympatii dla danej instytucji publicznej wśród społeczeństwa. Działań takich może być bardzo wiele. Jaki przykład można podać?
Przede wszystkim agencja reklamowa, która pragnie współpracować z instytucjami publicznymi, musi prowadzić odpowiedni marketing w internecie. Oznacza to przede wszystkim odpowiednie przygotowanie treści reklamowych umieszczanych na stronie internetowej danej instytucji państwowej. Treści te mają prezentować działania danej instytucji oraz promować obszary, którymi się zajmuje.
Poza internetem ważny jest marketing bezpośredni. Ma on coraz większe znaczenie w dzisiejszych czasach, także dla instytucji państwowych. Marketing bezpośredni polega na kontakcie przedstawicieli danej instytucji, bądź firmy wynajętej (jak np. agencja reklamowa) z mieszkańcami danego terytorium, na którym instytucja ta funkcjonuje. Np. jeśli mamy do czynienia z urzędem miasta, przedstawiciele urzędu albo wynajętej agencji spotykają się z ludźmi, rozmawiają z przechodniami, a wszystko po to, aby promować usługi i działania tegoż urzędu.
Przy okazji takich spotkań i rozmów można rozdawać gadżety reklamowe. Te atrakcyjne i eleganckie przedmioty przyciągają uwagę przechodniów. Od przyciągnięcia uwagi do rozpoczęcia rozmowy jest już bardzo krótka droga.