Czekoladki to jedne z najpopularniejszych reklamowych słodkości. Trudno się temu dziwić – tego typu produkty większości z nas kojarzą się z beztroskimi czasami dzieciństwa, budząc pozytywne wspomnienia. Tego typu wyroby są niedrogie, a jednocześnie niezwykle skuteczne. Wykorzystać można je w przypadku każdego rodzaju działalności, bez względu na branżę. Na ich zakup decydują się zarówno agencje reklamowe, jak i gabinety kosmetyczne czy sklepy odzieżowe. Takie słodycze wykorzystać można także na rozmaitych branżowych eventach takich, jak targi, konferencje czy sympozja. Poniżej garść ciekawostek na ich temat. Zapraszamy do lektury!Co robić, gdy czekoladki reklamowe pokrywa biały nalot? Wielu osobom kojarzy się on z nieświeżą żywnością. Sytuacja ta nie dotyczy jednak czekolady. Taki nalot związany jest w tym przypadku z obecnością cząsteczek tłuszczu, które wytrącają się z danego produktu. Powstają one na ich powierzchni w sytuacji, gdy są nieprawidłowo przechowywane, na przykład w zbyt wysokiej temperaturze. Bez obaw można zdecydować się na zjedzenie czekolady pokrytej takim nalotem. Doskonale sprawdzi się ona także jako składnik deserów czy ciast, po uprzednim rozpuszczeniu.
Pisząc o zagadnieniu, jakim są czekoladki reklamowe, nie sposób nie wspomnieć o karmelu oraz kajmaku. Pierwszy z nich wytwarzany jest wyłącznie z cukru i stanowi efekt stopienia kryształków w bardzo wysokiej temperaturze. Aby przyrządzić karmel, niezbędne jest opanowanie sztuki długiego podgrzewania produktu w odpowiedniej temperaturze. W przeciwnym wypadku może się on spalić w krótkim czasie. Kajmak stanowi z kolei połączenie karmelu oraz mleka. Doskonale sprawdza się on jako składnik różnego rodzaju deserów.
W ostatnim czasie coraz większą popularnością cieszą się czekoladki reklamowe o zaskakujących smakach. Nikogo nie dziwą już słodkości z dodatkiem soli, zielonej herbaty czy chili. W tworzeniu takich nietypowych słodyczy specjalizują się Japończycy. Na tamtejszym rynku nabyć można między innymi czekoladę z dodatkiem wasabi czy wędzonej ryby.